Pappa



Jag gjorde även ett "pappa-DIY" till julafton, detta i form av en slipsklämma (eller vad det kallas). Jag använde mig av en hårnål/bobby pin, lim och pärlor. Jag valde bokstavspärlor för att skriva 'pappa', men man kan ju använda vilken dekoration som man vill! Man kan ju även använda denna som en vanlig dekorerad klämma! :)

Det du gör är att sätta hårnålen på en tidning eller en bit papper. Detta gör man för att den inte ska limmas ihop, för då kan man ju inte använda den!
Lägg sedan en liten klick lim på klämmans platta sida, där du vill ha första pärlan. Det är viktigt att limma på den platta sidan för om man limmar på den bågiga sidan blir det ju inte så bra...
Jag limmade också på pärlan för att det skulle sitta som berget!
Sedan bara du fortsätter att limma på pärlorna tills du är klar!
Ganska enkelt egentligen! :)
Lycka till!

Kommentarer

Populära inlägg