Tutorial - Windy

Denna blåsiga fredag bjuder jag på en tutorial på min sminkning "Windy" som jag har lagt upp i veckan. Passande namn ;)
Såhär gör du:

1. Börja med primer för bäst resultat och läg sedan en brungrå ögonskugga ytterst på ögonlocket. Låt formen gå lite utanför ögat.

2. Fortsätt med en lite brunare och ljusare skugga än den förra. Denna lägger du i mitten av ögonlocket.

3. Därefter lägger du en ännu ljusare (och lite "gulare" i tonen) brun skugga längst in i ögonvrån. 

4. Nu är det dags att sudda kanerna så att du får en mjukare sminkning. Lägg även highlighter under brynet och i ögonvrån. 

5. Lägg eyeliner. Jag valde att börja i mitten av ögat och avsluta med en liten vinge, men man kan såklart välja att gå längs hela ögat eller skippa vingen, eller skippa eyelinern helt om man inte är bekväm i det.

6. Avsluta med mascara. Jag applicerade endast mascara på överfransarna för en mer pigg och öppen look, men detta är, precis som eyelinern, en smaksak.

Sedan är det KLART!

Inlägget med sminkningen i sin helhet hittar ni HÄR.

Trevlig helg!

Kommentarer

Populära inlägg