AUTUMN MIND


Förra hösten var en ganska jobbig tid för mig. Jag hade precis börjat första året på gymnasiet och allt var nytt. Det var ett enormt högt tempo och allt var mycket svårare än på högstadiet. Det kom som en chock! När det blir mörkare och mörkare får man ingen energi av vädret och de flesta känner sig trötta och orklösa. Och det var just det jag kände. Om jag hade varit mer insatt i situationen hade jag antagligen haft mer energi till skolan och varit mer beredd på vad som väntade, men jag var inte det. Kombinationen av att vädret blir mörkare och mörkare och att allt var nytt och ett högre tempo, det funkade inte för mig.

Men jag tog mig igenom det tillslut och har nu lärt mig av detta! Jag känner mig mer peppad inför denna hösten och vintern och ska ha i tankarna att det är mysigt, inte trist och deppigt. Jag hoppas på en bättre höst detta året! <3

Kommentarer

Populära inlägg