SVINBORSTE


Något som jag tror att många inte tänker på är vilken slags hårborste man använder. För en ganska lång tid sedan så använde jag en "vanlig" borste med plastpiggar. Jag trodde faktiskt inte att det fanns någon annan slags borste, borste som borste tänkte jag. Men när min dåvarande borste blev utsliten och det var dags att skaffa en ny upptäckte jag svinborsten!

En svinborste är en borste som inte har plastpiggar utan istället har svinhår. Detta är MYCKET bättre för håret eftersom man inte behöver slita i håret lika mycket om man har knutar eller trassligt hår. Dessutom blir håret väldigt blankt vilket alltid är trevligt :) Svinborsten är dessutom bra för hårbottnen då den ger lite massage istället för att riva. Har ni provat en svinborste någon gång? ♡

Kommentarer

Populära inlägg