LUCKA 4 - KÄNN DIG SMINKAD UTAN SMINK


När vi är i vintertider har de flesta extra svårt att gå upp eftersom det är mörkt i princip hela dagen. När det är såhär kanske man heller inte känner för eller orkar sminka sig och därför tänkte jag nu ge lite tips! ♡ 
- Färga ögonbryn och ögonfransar! Ni kan läsa mer om det HÄR. Jag älskar verkligen när ögonbrynen och ögonfransarna är färgade för de syns mycket mer och man känner sig sminkad utan smink just eftersom ögonbrynen och ögonfransarna markeras mer.
- Använd en lätt brun utan sol i ansiktet! Detta kanske låter lite konstigt för vissa och jag skulle inte rekommendera att använda "vanlig" brun utan sol i ansiktet om man inte tar det på hela kroppen (har dock inte provat). Om man däremot använder en lotion som bara ger lite färg, till exempel den jag skrivit om HÄR, blir det väldigt naturligt och man får lite färg till sitt bleka ansikte.
- Använd läppbalsam! Alla vet nog att läpparna vore väldigt torra om man inte sköter dom på vintern. Om man inte sminkar sig och därmed inte använder t.ex. läppstift eller läppglans rekommenderar jag att man använder ett läppbalsam som återfuktar läpparna så att man kan känna sig snygg och tänka på annat än sina torra läppar. 

Kommentarer

Populära inlägg