LUCKA 8 - EYELINER TUTORIAL


Eyeliner är något jag och många andra använder året om, men gör man inte det så tycker jag att julen är ett perfekt tillfälle att prova. Eyeliner och röda läppar är ju hur snyggt som helst! Därför tänkte jag i dagens lucka visa er hur jag målar min eyeliner.

1. Börja med att måla undersidan på själva vingen. Följ ögats egna vinkel och se till att båda linjerna är lika långa och har samma vinkel.

2. Måla sedan med eyelinern från spetsen på linjen och in mot mitten av ögat. Alternativt gå andra hållet (från mitten av ögat till spetsen) för att få en skarp spets. Fyll sedan i det eventuella tomrummet mellan linjerna.

3. Fortsätt genom att måla en tunn eyeliner längs resten av fransraden. Se till att du får en jämn och fin övergång.

4. Kolla rakt fram och se så att det ser bra ut även då. Fixa annars till den så att det ser jämnt ut.

5. Applicera mascara på ögonfransarna. Jag valde att bara ha mascara på överfransarna, men man kan självklart också ha mascara på underfransarna.

Sedan är det klart! ♡

Kommentarer

Populära inlägg