RECENSION - RENGÖRINGSSKUBB VIA PURPLE BOX


Jag är produkttestare hos Purple Box och har fått testa en rengöringsskrubb under en tid. Nu tänkte jag skriva en liten recension om vad jag tyckte om den.
Vad är det?
Purple Box skriver: ”Rengöringsskrubb med mjuka silikon piggar som rengör på djupet. Denna rengöringsskrubb tar bort smuts, döda hudceller och pormaskar effektivt.”.
När använder jag den?
Jag använder rengöringsskrubben när jag har tagit bort sminket och fortfarande har rengöringslotion kvar i ansiktet.
Vad tycker jag?
Jag tycker att man känner att rengöringen rengör mer på djupet när man använder skrubben jämfört med om man bara använder fingrarna. Jag ser inga uppenbara skillnader på huden, men huden känns väldigt rengjord och mjuk.
Något som jag tycker är negativt är den lilla flärpen där man ska hålla (som ni ser på bild 2). Denna är alldeles för liten för min smak och det är väldigt svårt att hantera rengöringsskrubben när det bara finns ett så litet grepp. När den dessutom blir helt kladdig av rengöringslotion blir den väldigt hal och det blir ännu svårare att hantera.
Har någon annan också provat rengöringsskrubben?
Ja, min mamma har testat den några gånger. Hon tycker likadant som mig, alltså att den rengör bra på djupet men är svår att hantera.
Sammanfattning:
Detta är en bra produkt för att enkelt rengöra ansiktet på djupet. Dock så blir den väldigt hal när den kommer i kontakt med rengöringslotion och i kombination med det lilla handtaget blir den väldigt svår att hålla och hantera. Med ett bättre handtag (kanske en ring av något slag?) hade jag nog inte haft något att klaga på angående produkten! 

#purpleboxse #tryitrateitshareit

Kommentarer

Populära inlägg