RECENSION - NYX HD EYESHADOW BASE


Idag tänkte jag tipsa er om en superbra ögonskuggsprimer, nämligen NYX HD eyeshadow base. Jag har haft denna sedan i somras och jag använder den varje gång jag sminkar mig med ögonskugga. Jag sammanfattar vad jag tycker i tre punkter!
För det första har den en väldigt bra konsistens som inte är för torr eller för rinnig/kladdig utan helt perfekt. Den torkar också ganska långsamt vilket gör att man inte behöver stressa med att applicera ögonskugga.
Andra saken jag tycker om med primern är att man inte behöver använda lika mycket ögonskugga som om man inte använder den. Eftersom den är så "klibbig" så klistras ögonskuggan på väldigt lätt och det går mycket enklare att sminka sig.
Den tredje anledningen till att jag tycker om denna är för att den framhäver ögonskuggans färg jättebra. Om en ögonskugga blir lite grådassig och inte så färgstark utan primer kommer den att bli mycket finare med primer under. Detta gör också att man inte behöver använda ögonskuggor med högsta kvalitet!
Jag har alltså ingenting negativt att säga om denna ögonskuggsprimern. Den är helt fantastisk i mina ögon och jag kan starkt rekommendera den! 

Kommentarer

Populära inlägg