Recension - Kicks concealer trio


Idag tänkte jag skriva en recension om min concealer som jag använder i princip varje dag. Den kommer från Kicks egna märke och heter "Kicks concealer trio - Cover & correct". Jag har använt denna ett bra tag nu så därför är den använd en del på bilderna..

Concealern är uppbyggd av tre färger som var och en har ett eget användningsområde.
GUL: Används på röda områden så som finnar eller om näsan är lite röd.
LAXROSA: Används på blåa områden som till exempel under ögonen.
LJUSBEIGE: Kan blandas ut med de andra färgerna om man har en väldigt ljus hy eller så kan man använda den under brynen.

Jag tycker concealern funkar jättebra, men om jag ska nämna något negativt så är det att den ibland känns lite "torr". Dock kan det ju vara att den har torkat lite sen den var ny...

Hursomhelst kan jag rekommendera denna till dig som vill ha en concealer som täcker bra men kanske inte är så jättepetig när det kommer till just concealers. Prova och se vad du tycker :) Denna hittar ni på Kicks HÄR

Kommentarer

Populära inlägg