Recension - Nivea cleansing gel


Detta är en gel-rengöring från Nivea som ingår i samma serie som bland annat denna skrubben och denna krämen som jag tidigare recencerat. Nu var det dennas tur!
Jag har för det mesta bara använt denna för att ta bort smink och smuts från ansiktet och alltså använt en annan sminkborttagning till ögonsminket. Jag använder denna. Men det står inte på den att den inte kan användas på ögonen, så vill du göra det så är det nog inget problem. 
För att använda rengöringen ska man först fukta ansiktet lite och sedan rengöra med gelen. Exempelvis solpuder löses upp snabbt och försvinner. Den är alltså väldigt effektiv. Precis som med de andra produkterna från denna serien tycker jag att denna är jättebra!
Den motverkar och förebygger även finnar vilket jag tycker att den gör väldigt bra! Under tiden jag använt serien har jag fått mindre finnar än normalt.
Har du testat denna eller har några frågor? Tveka inte att kommentera 

Kommentarer

Populära inlägg