Recension - bareMinerals Brow Powder


Som jag skrivit innan vann jag ett litet brynkit från bareMinerals innehållande detta "Brow Powder" och en ögonbrynsborste. Jag tänkte börja med att recensera ögonbrynsskuggan.

Jag har färgen "Dark Blonde/Medium Brown" som är mellan mörk och ganska kall i tonen utan att bli onaturligt kall. Jag tycker den passar mig jättebra. Något som också är bra är att man kan bygga upp den och alltså få ett mörkare resultat om man använder mer puder och få ett ljusare resultat om man använder mindre. Det är även användbart för att kunna göra en lite halvsuddig kant längst in mot näsan.

Skuggan är väldigt pigmenterad och lätt att både applicera och tona ut. Jag har aldrig tidigare testat ögonbrynspuder i lös form så jag är fortfarande lite ovan, men det är en vanesak :)

En annan sak jag gillar med denna är hållbarheten. Jag kan fylla i mina ögonbryn klockan 7 på morgonen och sen vara i skolan hela dagen och sen ha en timmes dans på kvällen och ta bort sminket typ klockan 21 och ögonbrynen ser fortfarande i princip likadana ut. Det är en jättebra egenskap tycker jag!

Allt som allt tycker jag detta är en väldigt bra produkt att fylla i ögonbrynen med!

Kommentarer

Populära inlägg