Lucka 3 - Saker som gör mig extra glad

Det finns en hel del saker som gör mig glad och försöker vara glad och positiv så mycket av tiden som möjligt. Det finns de saker som gör att man blir sådär lite extra glad och varm inombords. Vad dessa saker är för mig tänkte jag nu lista här.

1: Spontana komplimanger
Komplimanger gör väl alla människor glada skulle jag gissa. Att få en oväntad komplimang kan verkligen göra mig jätteglad. Det kan vara allt från "Så fint smink du har idag" till "Vad snällt av dig" eller "Du är så duktig på detta". För vissa kanske såna här kommentarer inte betyder så mycket, men jag uppskattar de verkligen.


2: Se andra ta hand om varandra
Detta ger mig verkligen ett leende på läpparna. Det kan vara ett storasyskon som hjälper sitt småsyskon eller håller denna i handen. Eller så kan det vara så att någon ställer sig upp på tåget för att någon som behöver sitta kan få göra det. Sånt är så fint att se!


3: Att berömma någon annan
Om jag berömmer någon för att de är extra fina en dag eller att de lyckades superbra på det senaste provet blir denna person förhoppningsvis glad. Denna glädjen smittar sedan av sig på mig. Det gör mig så glad att kunna göra någon annan glad.


4: När någon hjälper en
Detta är väl egentligen en ganska självklar sak att bli glad över, men jag vill ändå nämna den. Såklart blir jag jätteglad och tacksam när någon vill hjälpa mig med något jag behöver hjälp med.


Nu är jag nyfiken på vad som gör dig extra glad och ger dig ett extra stort leende?

Kommentarer

Populära inlägg