Lucka 8 - 3 egenskaper jag gillar hos mig själv

Idag tänkte jag ta upp tre egenskaper jag tycker om hos mig själv. Det är viktigt att kunna berömma sig själv ibland. Håller ni inte med?

1. Satsar högt
Vad jag än ska göra vill jag alltid att det ska bli så bra som möjligt. Vad jag kommer ihåg har jag alltid varit så. Jag satsar alltid på högsta betyg (fast sätter upp mindre mål på vägen). Denna egenskap gör att jag arbetar hårt och inte ger upp lätt.


2. Positiv
Jag försöker alltid vara så positiv som möjligt. Om jag är irriterad på någon låter jag inte det gå ut över någon annan. Det är väldigt viktigt att inte låta ilskan gå ut över fel personer, för då tror dem att de har gjort något fel och blir kanske irriterade på dig utan att du förstår varför. Att vara positiv och sprida glädje är något jag försöker tänka på varje dag.


3. Tacksam
Jag ville också ha med denna egenskap på listan eftersom jag tycker det är jätteviktigt att inte ta saker för givet och istället verkligen uppskatta det. Jag har ju tidigare gjort en lista på saker som gör mig glad, och det är sådana småsaker i vardagen liksom större saker jag tycker att man ska uppskatta. Jag är väldigt tacksam om någon vill hjälpa mig med något och även om jag får chansen att resa någonstans med min familj. Det är inte alla som får den chansen.


Nu skulle jag jättegärna vilja höra tre egenskaper som du är nöjd med hos dig själv. Lämna en kommentar här nedan så blir jag jätteglad :)

Kommentarer

Populära inlägg