Wet n Wild Eyeshadow Brush

När jag var i USA i höstas var jag i behov av en blending brush. Jag ville att den skulle vara stor, fluffig och enkel att tona ut ögonskuggan med. Av en ren tillfällighet såg jag denna när vi var inne på CVS! Den kostade 99 cent om jag minns rätt. Galet billigt! Jag chansade på att den skulle vara bra, och skulle den inte det hade jag knappast gått med förlust ;)

Sedan jag köpte borsten har jag nog använt den till varje sminkning jag gjort. Jag tycker den är jättebra! Den är mjuk och inte alls stickig och den är lagom stor för att fint tona ut skarpa kanter på ögonskuggan. Som ni ser på bilderna är den ganska platt. Många blending borstar jag har sett har varit helt runda, men jag gillar när den är lite platt. Det gör det lätt att lägga ögonskugga i globlinjen till exempel och sedan rotera borster för att tona ut kanterna. Borsten är också jättebra för att highlighta under ögonbrynen, på kindbenen och att shadea/contoura näsan om man vill det.

Som ni säkert förstått vid detta laget är jag supernöjd med mitt köp. Om ni ser denna tycker jag verkligen det är värt att testa. Jag har tyvärr inte hittat den hos någon svensk återförsäljare, men jag kanske inte letat tillräckligt. Vi får hoppas på det ;) Annars finns den förmodligen på fler ställen i USA, bland annat CVS som sagt.

Kommentarer

Populära inlägg