En skönhetslista

Hur många gånger tvättar du ditt ansikte dagligen?
Jag tvättar med bara vatten på morgonen och med rengöringslotion på kvällen när jag tar bort sminket. 

Vilken hudtyp har du?
Normal eller kombinerad skulle jag säga. Är inte så bra på det här med hudtyper men jag är varken jättetorr eller jätteoljig men ibland blir jag lite av varje. 

Vilken produkt använder du för att rengöra ansiktet?
Jag använder en rengöringslotion från ACO som heter Clean Face Lotion för normal/kombinerad hy.

Har du haft/har du finnar?
Jag har absolut inga problem med finnar men precis som alla andra får jag några små finnar här och var ibland. 
Vilken foundation använder du?
Jag äger faktiskt ingen foundation, om man inte räknar en puderfoundation från bareMinerals som jag använder på vissa områden ibland. Annars nöjer jag mig med concealer och mitt vanliga puder från Elf.

Vilken concealer använder du?

Vad tycker du om lösögonfransar?
Jag tycker det är jättefint om det passar tillfället och om de är snyggt påsatta. Vissa lösögonfransar tycker jag dock ser alldeles för tunga ut, men oftast tycker jag det är jättefint. Dock använder jag inte det så ofta eftersom jag oftast har lite tidspress när jag sminkar mig.

Vilken typ av produkt/smink kan du inte leva utan?
Alltså jag hade ju helt klart överlevt utan smink men om jag bara fick äga en sminkprodukt skulle jag nog välja concealer för att kunna täcka finnar eller ljusa upp runt ögonen lite. Eller kanske en ögonbrynspenna. Jag har väldigt ljusa ögonbryn natuligt så det gör väldigt stor skillnad när jag fyller i dem.

Använder du make up base/primer på ögonen?
Jepp! Inte när jag bara tar lite brun skugga i globlinjen, men ska jag applicera ögonskugga på hela ögonlocket så använder jag alltid en ögonskuggsprimer från NYX.

Vilken är din favoritögonskugga?
Jag har faktiskt ingen singelögonskugga utan äger bara olika paletter. Min favoritögonskuggspalett måste jag nog säga är min Beauty Book från Elf. Den har jag haft ganska länge och den har många fina färger som jag tror passar alla.

Använder du mineralsmink?
Inte direkt. Som jag skrev i ett svar på en fråga längre upp använder jag ibland en puderfoundation från bareMinerals och har även ett Brow Powder från bareMinerals som jag ibland använder. Men oftast använder jag inte mineralsmink.

Vad tycker du om läppglans?
Jag har några stycken men använder det inte jätteofta för att det känns lite klibbigt. Dock älskar jag mina Lipgloss sticks från Elf som jag har i färgerna Pink Umbrellas och Movie Star. Jag tycker dock att de borde räknas som läppstift eftersom de knappast ger någon glans.

Skulle du kunna lämna huset utan smink?
Absolut! Det gör jag ofta. Senast idag i skolan gick jag utan smink.

Sminkar du dig varje dag?
Nej. Som jag skrev i frågan här över går jag ganska ofta utan smink. Jag har aldrig smink på helgen om jag inte ska iväg på något.


Jag lånade dessa frågor från Malin. Lämna gärna en länk i kommentarerna om någon av er svarar på dessa frågor <3

Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att lämna en kommentar! :)

Populära inlägg