Recension - Filoga Time-Zero Serum

 


För ungefär tre veckor sedan skrev jag att jag fått hem detta serum från Filorga för att testa. Nu har både jag och min mamma testat detta och jag är redo att skriva en recension.

Om produkten
"Time-Zero serum har en dubbelverkande formula [anti-rynk koncentrat + intensivt lyftgivande gel], som har inspirerats av de senaste medicinska innovationerna från Filorga, och minskar synligt alla typer av rynkor."
Detta serum ska alltså fylla ut rynkor och släta ut huden. Som att stanna tiden eller till och med spola tillbaka den.

Förpackningen
Jag ÄLSKAR flaskan! Väldigt väldigt snygg design som verkligen ser lyxig ut. Dessutom är den väldigt funktionell och det är lika enkelt att pumpa ut lite som mycket serum. En flaska man gärna har framme i badrummet.

Resultat och åsikter
Produkten är väldigt dryg så lite räcker länge. Den sjunker dessutom snabbt in i huden vilket gör att man kan applicera ansiktskräm i princip direkt efter utan fördröjning. Direkt vid applicering känns det lite som att den slätar ut huden något. Både jag och mamma har använt denna en gång om dagen.

Här ser ni min panna för tre veckor sedan och idag. Jag är bara 18 år och har inte fått så mycket rynkor, men jag har några små i pannan. Dessa finns fortfarande kvar idag, men kanske något mindre tydliga. Jag måste erkänna att jag inte märkt någon större skillnad, men när jag jämför med förebilden kanske "rynkorna" slätat ut sig lite, men som sagt har jag inte märkt någon direkt skillnad.

Här ser ni min mammas panna före och efter att ha använt serumet. Mamma har lite fler och djupare rynkor än mig så därför har det varit intressant att se vad hon skulle få för resultat. Hon säger själv att hon inte har märkt någon skillnad, men precis som jag tycker hon att serumet sjunker snabbt in i huden och känns djupverkande. Om man kollar på bilderna kanske rynkorna har blivit lite mindre tydliga, men det är svårt att bedöma efter bilder eftersom även ljuset kan påverka.

Sammanfattning
Vi har inte märkt någon större skillnad på rynkorna, men tycker att serumet är väldigt bra och smidigt att använda. Dessutom är flaskan väldigt snygg och produkten sjunker in snabbt i huden och känns lite utslätande. Men även om vi inte märkt någon större skillnad kan det kanske funka bättre på dig, så är du intresserad kan du alltid testa :)

Detta är ett pressutskick. Läs mer här.

Kommentarer

  1. Åh vilken himla spännande produkt, den hade jag inte tackat nej till att testa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var jättekul och spännande att testa :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att lämna en kommentar! :)

Populära inlägg