Tips till Au Pairer - Reseförpackningar

Min packning blir mer och mer färdigställd och i veckan fick jag hem mina reseförpackningar jag beställde från Apotea. För att slippa släpa med sig fullsize-produkter eller köpa mindre storlekar av sina favoritprodukter (när man inte använt upp sina stora) är det väldigt praktiskt att köpa tomma små flaskor och fylla på med det man vill ha med. Då slipper man dessutom känna sig tvungen att åka och shoppa schampo och balsam och sånt dem första dagarna. 

Jag köpte som sagt mina förpackningar på Apotea.se där de kostar 8 kronor styck. De rymmer 100 ml styck vilket är max för vad man får ta med i handbagaget. Jag beställde fyra stycken så jag kan ta med schampo, balsam, sminkborttagning och solkräm. 

Så att köpa tomma reseförpackningar tycker jag är ett bra tips för er som ska åka som au pairer eller bara ett allmänt tips inför resan :)

Kommentarer

Populära inlägg