Avresedag


När jag vaknade imorse kändes det fortfarande knappt som att jag skulle åka idag. Det var först när jag skulle säga hejdå till min familj som det kändes på riktigt. Det var en jobbig stund. 

Incheckningen och säkerhetskontrollen gick iallafall bra. Det var väldigt skönt att ha någon att åka med. Då blev det inte lika jobbigt. När vi skulle kolla gate till vårt flyg stod det inte något förrän knappt en timme innan planet skulle lyfta. Då stod det C26 så vi gick dit men det var bara vi au pairer där plus ett fåtal andra. Efter en liten stund såg vi att vi fått en ny gate, C34. Så vi fick gå dit. Sedan fick vi vänta jättelänge och klockan passerade 12.05 (då planet skulle gått) och vi hade fortfarande inte fått gå på planet. Strax innan halv ett fick vi kliva på planet och stark därefter lyfte det. 

Nu är jag på Gatwick i London och väntar på mitt andra och sista flyg. Jag och tre andra svenska tjejer har ätit ganska precis eftersom vi alla blev jättehungriga efter det första flyget. Nu sitter vi vid gaten och väntar. Planet ska gå 18.10 svensk tid. Hoppas det kommer iväg i tid så vi inte kommer ännu senare till skolan...

Kommentarer

Populära inlägg