Första veckan med värdfamiljen

Nu har jag bott hos min värdfamilj i drygt en vecka. Jag måste säga att det känns som jag har varit här längre. Min värdfamilj är underbar och de har verkligen tagit in mig som en familjemedlem vilket jag tycker är jätteviktigt. Jag trivs jättebra! 

Första helgen efter att jag kommit hit blev det lite fortsatt uppackning och sen fick jag även se byn vi bor i. Jag, min värdmamma och barnen åkte med bilen genom byn och jag fick bland annat se barnens skola. Sedan åkte vi till byns reservoar vilket är en tvådelad sjö som skiljs åt med en stor mur. De får sitt dricksvatten härifrån. Bilderna i början av inlägget är från den utflykten. 

Min första arbetsvecka gick bra. Vissa stunder gick det jättebra men ibland testade barnen mig lite. Jag tycker alltid att det är svårt i början med vad de har för regler kring att till exempel springa runt inomhus, så jag pratade med min värdmamma kring det på första kvällen. Nu har jag lärt mig lite mer om hur barnen beter sig och barnen har lite bättre koll på mina regler. Olika personer har ju olika regler. 

Jag jobbar 10 timmar per dag från måndag till torsdag, så fredag, lördag och söndag hade jag ledigt. I fredags åkte jag, min värdmamma och barnen till min värdmammas mosters beach house och badade. Det var en jättehärlig dag. Ska skriva ett eget inlägg om det och visa bilder. Lördagen bestod av sovmorgon, Skype, pool och restaurangbesök med värdfamiljen. Söndagen bestod av mestadels vilande för min del då jag fick extremt ont i huvudet och kände mig förkyld och febrig. Förmodligen har det att göra med nya baciller, mycket sol och mycket AC inomhus ;)

Kommentarer

Populära inlägg