Gelnaglar på mallet

I fredags var jag med min värdmamma och barnen på ett mall som ligger nära där vi bor. Ett mall är ett shoppingcenter, bara så vi alla hänger med ;) Vi fixade några ärenden och hade sedan en liten "girl's day" även om pojken var med. Jag smakade min första amerikanska kanelbulle som var jättegod men också väldigt söt eftersom det var glasyr på den. Sen gick vi alla till en nagelsalong där min värdmamma och flickan (och ibland pojken) brukar gå när de har en "girl's day". Jag hade aldrig fått mina naglar fixade av någon annan tidigare så det var spännande.

Jag och min värdmamma valde gellack eftersom det skulle hålla längre. Först skulle vi välja färg vilket inte var det lättaste bland alla färger. Men jag valde denna korallrosa färgen som ibland ser lite mer orange ut och ibland helrosa. Hon som fixade mina naglar antog nog först att jag visste hur proceduren såg ut, vilket jag inte gjorde eftersom jag aldrig haft gelnaglar innan. Jag förstod till exempel inte att fingrarna skulle vila på en platta i "lampan" och att när ljuset slocknade skulle jag röra på fingrarna så startade den om. Men men, någon gång måste vara den första :)

Jag blev iallafall jättenöjd med naglarna och det känns som att de kommer hålla väldigt länge. Vanligt nagellack håller väldigt länge på mig (vilket brukar chockera vissa haha) så detta borde ju hålla ännu längre. Jag målade mina naglar innan jag åkte hit till USA (31 juli) och hade fortfarande kvar det i fredags (26 augusti). Det var inte speciellt fint längre men det var fortfarande ca halva nagellacket kvar. Måste förresten visa er min nageldesign jag hade när jag åkte! Ska fixa det inom kort!

Kommentarer

Populära inlägg