Vecka #2

Jag är nu inne på min tredje jobbvecka och tänkte i det här inlägget skriva vad jag gjorde förra veckan.


Måndag:
Veckan började med en lugn dag hemma med barnen. Vi testade bland annat ett kladdigt kritprojekt flickan lärt sig från deras första au pair. Egentligen skulle man ha en svart krita och inte brun, men det fanns inte tillräckligt svart för mig.

Tisdag:
På tisdagen fixade jag i ordning barnen på morgonen innan deras farmor och farfar kom och hämtade dem för att spendera dagen tillsammans. Jag passade på att bada i poolen, skypea, städa, äta och bara ta det lugnt. Barnen kom tillbaka på eftermiddagen och jag hade dem sedan under kvällen eftersom föräldrarna var ute och åt. Det blev cheeseburgare till middag.

Onsdag:
En dag som liknade måndagen ganska mycket. Lek med Barbie och Lego bland annat. Till lunch gjorde jag mac and cheese till barnen och åt själv fiskpinnar och potatis ;)

Torsdag:
På torsdagen gjorde jag och flickan ett pyssel. Vi gjorde varsitt akvarium på en papptallrik. Väldigt mysigt och kreativt tycker jag även om jag fick kramp i handen av att klippa ut alla fiskar till alla. Pojken ville nämligen också ha några fiskar men gjorde inget akvarium. På kvällen kom min LCC på besök för att ha ett välkomstmöte. Vi gick igenom massa punkter som man måste diskutera med familjen vilket vi gjorde. Hon var väldigt trevlig!

Fredag:
Under fredagen var familjens tidigare au pair här som sitt sista stopp på sin resemånad. Jag, hon, min värdmamma och barnen åkte (precis som förra fredagen) till min värdmammas mosters beach house för att spendera dagen. Vi åkte hem under tidig eftermiddag och stannade på vägen hem och åt sen lunch/tidig middag och glass. Väl hemma kom barnens mormor för att träffa den tidigare au pairen en sista gång. När hon åkt hem spelade jag, den tidigare au pairen och min värdmamma (och barnen till och från) spel. En väldigt mysig dag!

Lördag:
Dagen började med ett Skype-samtal med min familj och där övningskörde jag och min värdpappa i byn och även till mallet. Han tyckte jag körde väldigt bra vilket var skönt att höra! På mallet gick vi till banken för att öppna ett bankkonto till mig. Efter att ha fyllt i alla uppgifter två gånger (eftersom systemet kraschade) fick jag mitt tillfälliga bankkort i väntan på mitt riktiga. Jag körde sedan oss hem där vi i princip vände i dörren för att åka på ett barnkalas söder om Boston. Det var ett bowlingkalas för en av flickans kompisar och det var väldigt kul att se alla barnen leka tillsammans. Vi åkte sedan hem och jag Skypeade med min familj, mormor, morfar, mormors syster och morbror med familj. Kul att prata med alla! Sedan körde jag med barnen och min värdmamma till ett ute-mall där vi trodde jag skulle ha mitt LCC-möte på söndagen, men det visade sig vara på ett annat ställe. Men vi gick in på Dollar Tree där iallafall och fixade några ärenden. Jag körde sedan till det rätta stället där vi också åt middag. Sen körde vi och handlade mat precis innan de stängde för att sedan åka hem och ha ett litet "dance party" i vardagsrummet. En låg, hektisk men rolig dag!

Söndag:
På söndagen hade jag mitt första LCC-möte. Det var ett kombinerat möte med min grupp och en grupp nära oss. Detta mötet hade blivit insatt som ett extra möte så jag har ett till nästa söndag. Vi träffades på Panera Bread. Tyvärr var det bara jag och tre andra tjejer från min grupp och en tjej från den andra gruppen som kom, men det var ändå kul att träffa dem och mysigt med en liten grupp första gången. Efter Panera Bread körde jag och tjejerna från min grupp till en liten sjö/park i närheten och gick runt och pratade lite. Väldigt trevligt och mysigt!

Kommentarer

Populära inlägg