Min helg

Fredag
Helgen började med att jag tog hand om pojken en liten stund på morgonen medan min värdmamma var tvungen att åka in till sitt jobb en snabbis. Jag bakade scones till oss och han verkade tycka det var gott. När min värdmamma kom hem åkte vi direkt till pojkens fotbollsträning vilket var väldigt gulligt att se. Vi åkte sedan och åt lunch på Panera Bread. Jag åt en jättegod ost och steak panini, chips och en kaka. Chipsen och kakan fick man till. Efter lunchen åkte vi och handlade mat. Jag tycker alltid det är väldigt trevligt att följa med och handla och bara gå runt lite och prata. Vi handlade i samma mataffär förra veckan och då var det en dam som delade ut smakprover på en sallad. Förra veckan pratade vi med henne en stund och jag berättade att jag är här som au pair osv, och i fredags stod hon där igen och kom ihåg oss. Hon frågade om jag trivdes bra och vi pratade om Halloween. Så trevligt och amerikanskt haha.

När flickan kommit hem med bussen lekte barnen med grannbarnen och sedan badade jag och alla barnen i poolen en liten stund. Vi har blivit bortskämda med ca 30 grader i vattnet under sommaren så nu när det bara var 26 grader var det ganska kallt.

Efter middagen gick jag och min värdfamilj ner i källaren och spelade shuffleboard och jag och pojken spelade biljard (med egna regler tror jag). En mysig avslutning på en bra dag.

Lördag
På lördagsmorgonen hämtade två au pairer från min LCC-grupp upp mig eftersom vi skulle in till Boston även denna lördag. Eller inte riktigt centrala Boston, utan mer exakt till Harvard. Det var en "free museum day" så vi skulle passa på att gå på några museum. Jag tänkte att jag kan skriva mer om museumen och vad vi gjorde under dagen i ett eget inlägg. Annars blir detta jättelångt :)


Söndag
På helgens sista dag var jag väldigt trött. Jag sov så länge jag kunde tills jag vaknade av barnen (haha) och sen gick jag upp och gjorde havregrynsgröt. Medan jag åt min frukost och lite efter Skypeade jag med min familj. Jag pratade sedan med familjen, vi var ute lite i trädgården och fixade med ett staket och lekte sedan bananpjätt. Varken barnen eller min värdmamma hade hört talas om det innan men de tyckte det var superkul! Vi lekte det jättelänge och jag blev ännu tröttare.

På kvällen stod jag för middagen. Jag skulle göra svensk köttfärssås och makaroner. Till min stora glädje blev det väldigt lyckat och alla tyckte det var väldigt gott och till och med "delicious"! Så det får jag göra igen en annan gång. Jag ska också försöka mig på att göra någon vegetarisk rätt som även min värdpappa kan smaka eftersom han är vegetarian.


Kommentarer

Populära inlägg