Natick Mall och trafikproblem

Idag har jag varit på Natick Mall och träffat en svensk au pair och en au pair från Österrike. Jag och Josefin (den svenska au pairen) har mailat fram och tillbaka en massa innan vi åkte hit, så det var kul att äntligen träffas in real life. Vi kollade runt lite i affärer och åt lunch i food courten. Väldigt trevligt! Mallet var väldigt stort och hade massa olika affärer.

Något som dock inte var lika trevligt var att transportera sig dit och hem. (Och att hitta parkering...) Utan att gå in på detaljnivå så var det väldigt mycket trafik och GPSen var inte så tydlig som jag behövde. Jag kan ju inte sitta och kolla på GPSen/min mobil i hållaren medan jag kör, men när den säger t.ex. "sväng höger" är jag nästan redan förbi svängen. Ett exempel på när jag körde fel (som dock inte bara var GPSens fel) var när jag skulle köra av en mellanstor väg och köra på "Interstate-vägen". Då stod det att den första avfarten var till söder och "2nd exit" var norrut (vilket jag skulle). Så när jag såg en första exit körde jag ju förbi den och väntade på den andra, men sen kom det ingen!! Så jag fick ta av på nästa avfart och försöka leta mig rätt, men då körde jag nog fel igen eller något... Vet inte ens. Det var iallafall väldigt frustrerande och jag ville bara hem i det läget. Detta var faktiskt första gången jag tyckte det var jobbigt att köra här i USA. Första gången med problem. Alla dessa skyltar överallt och massa massa trafik som bara ska fram. Extremt stressande när man är på ny okänd mark och i ett annat land än man är van att köra i...

Men jag kom hem säkert iallafall och kände mig helt utmattad. Imorgon ska jag och min värdfamilj på överraskningskalas så det är något att se fram emot iallafall.

Kommentarer

Populära inlägg