Onsdagen

I onsdags började flickan first grade vilket här är en väldigt stor händelse. Barnens farmor och farfar kom hit för att se henne och fotas lite. Deras mormor var också påväg med missade tyvärr henne pga problem i trafiken.. Hon var iallafall jättesöt och taggad på att börja skolan. När hon kom hem på eftermiddagen var hon jätteglad och sa att hon haft en jättebra och kul dag! Jag var hemma med pojken hela dagen så vi bestämde oss för att åka till Davis Farmland. De brukar tydligen åka dit då och då och har pratat massa gott om det, men detta var min första gång där.

Jag stod och lutade mig fram lite och läste på denna skylten ovan. Sen när jag vinklar upp mitt huvud igen står det någon där haha... Blev lite förvånad.

Det är som en liten park med olika stationer kan man nog säga. Det finns smådjur man kan klappa och större djur att titta på. Sedan finns det också en hoppborg, lekplatser och en station för ansiktsmålning. Pojken ville bli en pirat så jag hjälpte honom och måla det. Han blev jättesöt och nöjd! Ovan ser ni några bilder från Davis Farmland. Jag tycker bebisgetter är så himla söta av någon anledning! Det var verkligen en trevlig utflykt!

På kvällen åt vi middag på en restaurang eftersom det var en speciell dag. En rolig sak som hände där var att när jag sa till servitrisen vad jag ville äta sa hon "I love your accent" och jag sa då att jag var från Sverige. Haha, har aldrig hört någon kommentera min "accent" innan men det var kul.

Kommentarer

Populära inlägg