Tubing i New Hampshire

Som jag skrev i det här inlägget var jag och min värdfamilj i New Hampshire hos min värdmammas aunt under två dagar på Labor Day weekend. Där fick jag prova på något som jag aldrig gjort innan. Tubing. Jag har aldrig testat någon vattensport tidigare och visste ärligt talat inte riktigt vad tubing innebar innan de förklarade. Innan jag hoppade i var jag lite nervös och smårädd eftersom jag trodde jag skulle tappa taget jättelätt och trilla i vattnet. Jag visste heller inte hur djupt vattnet var (och ville helst inte veta heller) men visste dock att jag inte skulle bottna. Jag hade iallafall flytväst och de lovade att hjälpa mig om jag trillade i så det kändes lugnande ;)

Det var superkul! De började köra båten långsamt men jag gjorde tummen upp för jag ville att det skulle gå snabbare och snabbare. Desto snabbare båten kör desto mer studsar man på vågorna istället för att bara flyta. När en annan båt precis kört förbi och vågorna som blev av den båten kom till där jag var blev det väldigt studsigt. Då var det ganska svårt att hålla sig kvar, men jag klarade det. Jag höll mig kvar hela tiden och åkte en bra stund. Jag kan dock säga er att jag fick riktigt ont i händerna efteråt. Och något som jag upptäckte efter att jag åkt klart var att skinnet på mina armbågar slitits av mot mattan på tuben. Så de kommande veckorna hade jag en ruva stor som en femkrona på varje armbåge precis där huden sträcks ut när man böjer armen. Inte så kul, men inget man kan göra åt det. Nu är iallafall ruvorna borta och det ska bara läkas lite mer innan det är helt bra igen.

Det var hursomhelst en jättekul och cool upplevelse att få prova på! En typisk sak som jag inte trodde jag skulle göra när jag bestämde mig för att åka som au pair :)

Kommentarer

Populära inlägg