Harvard Museum

Lördagen den 24 september var det en "free museum day" i Boston-området vilket jag, Sara och Karen från min LCC-grupp utnyttjade. Vi tog tåget till Harvard och besökte tre museum.

Harvard Museum of Art

Jag är inte supermegaintresserad i konst och är inte den som läser bakgrunden till varje tavla. Däremot kan jag tycka det är intressant och fint att se vad dem hade på konstmuseet. Det var en väldigt fin byggnad och väldigt fräscht. Det var väldigt kul att ha varit där men jag tror inte jag kommer åka dit igen.

Harvard Museum of Natural History + Peabody Museum

Jag hade förstått det som att dessa två museum var just två museum, men vi gick in i det förstnämnda och gick ut från det andra. Väldigt förvirrande. Jag vet inte riktigt var gränsen gick så därför samlar jag dem under samma rubrik. Jag och tjejerna hade dock en teori om att de kanske öppnat upp emellan museumen just denna dagen eftersom det var en "gratis museum dag". Hursomhelst. 
Jag tyckte dessa museumen var väldigt intressanta. Iallafall till största delen. Jag tycker det är intressant med dinosaurier, mineraler och andra naturliga saker, så det var ett kul besök.

Kommentarer

Populära inlägg