Lördag

Denna helgen har vi haft fullt upp. Och det kommer fortsätta eftersom Oktober är en väldigt fullspäckad månad för min värdfamilj. Jobbresor, födelsedag och Halloweenfest är bara tre exempel. I fredags var vi på Topsfield Fair vilket var väldigt trevligt och kul! Jag ska skriva ett eget inlägg om det och visa bilder. (Tog väldigt många bilder haha.)

Igår, lördag, började jag dagen med havregrynsgröt och hjälpte sedan min värdmamma att ta ner "lite" (lite är hennes ord, mycket är mitt) Halloween-pynt från vinden. Jag testade även att göra min Halloween frisyr och blev nöjd över resultatet. Vad jag ska vara får ni se längre fram :)
Sedan begav jag mig till Natick mall där jag träffade Clara. Vi skulle egentligen äta lunch på Cheesecake Factory, men på grund av massor av trafik och massa folk på mallet fick det bli lunch i food courten istället. Det blev bara en snabbis vi träffades denna gången vilket var synd, men nästa gång ska vi planera lite bättre och inte åka till ett populärt mall en regnig lördag ;)

När jag kom hem från mallet Skypeade jag med min familj och därefter testade jag mig på att baka kanelbullar. Jag hittade ett recept på kanelbullar utan jäst (eftersom vi bara hade lite jäst som inte räckte). Degen blev väldigt klibbig och inte allt så medgörlig som den brukar bli. Sedan blev dem väldigt bleka efter ugnen också. De smakade bra, men var lite mer kompakta än vad dem borde vara. Min värdpappa kallar dem "Cinnamon Stones" på skämt haha.

På kvällen blev det hämtpizza till middag och därefter gick mina värdföräldrar till en bar en stund medan jag såg en barnshow med barnen och sedan borstade tänderna och läste en bok för dem. En fullspäckad dag helt enkelt!

Kommentarer

Populära inlägg