Nästan 10 cm kortare hår

Igår var jag och klippte mitt hår för första gången här i USA. Det var svårt att veta var jag skulle gå men fick en hårsalong rekommenderad från min värdmamma där hon färgar sitt hår. Hon klipper nämligen sitt hår själv fick jag veta.

Det var lite nervöst innan jag gick dit på grund av några orsaker. Dels för att jag inte visste exakt hur jag skulle förklara hur jag ville ha det på engelska, dels för att det var en ny frisör som aldrig klippt mitt hår tidigare och dels för att jag skulle klippa lite mer än topparna. Jag hade bestämt mig för att klippa av nästan 10 cm denna gången. Det gick bra att förklara för henne och även om det var lite klyddigare än på svenska så förstod hon hur jag ville ha det. Jag blev väldigt nöjd med längden och mitt hår känns väldigt fräscht nu och dessutom mer fylligt. Jättenöjd!

Kommentarer

Populära inlägg