Lucka 2 - Stress

Tyvärr drabbas vi alla av stress för ofta. Man kan bli stressad av nästan allt möjligt. Jag kände mig framförallt stressad när jag gick på gymnasiet eftersom man hela tiden har en press på sig att behöva prestera på topp. Man vill få så höga betyg som möjligt för att kunna komma in på den utbildningen man vill och därefter nå sina karriärdrömmar. Jag tyckte verkligen det var jobbigt under gymnasietiden just på grund av allt man måste göra under en kort tid. Jag önskar att jag hade ett jättebra tips till er som nu är i den sitsen eller en liknande sits. Men det har jag inte. Det enda jag vet är att man måste våga vara nöjd med vad man presterat även om det kanske inte blev ett A. Och jämför aldrig dina kunskaper med någon annans. Det är bra att vara olika och kunna hjälpa varandra.

Kommentarer

Populära inlägg