Mitt 2016

JANUARI


I januari visade jag bland annat min outfit från julafton 2015. Jag skrev också en recension om min favoritmascara som jag fortfarande använder (ny mascara men samma sort). Sen visade jag också bilder från vad vi åt nyår 2015-2016. I januari skrev jag inte så många inlägg, men jag är iallafall fortfarande väldigt nöjd med bilderna ovan!

FEBRUARI


I februari reste jag, min familj och min mormor och morfar till New York! Det var så kul och så coolt! Eftersom Alla Hjärtans dag infaller i februari gjorde jag passande nog en Alla Hjärtans dag nageldesign och en Alla Hjärtans dag sminkning.

MARS


I mars hände det en del kul saker! Först och främst klarade jag min uppkörning på första försöket och fick äntligen mitt körkort! Jag spelade också in en musikvideo till min låt "Our Last Goodbye". Dessutom uppdaterade jag designen på min blogg och visade även er min sminkning från julafton tre månader senare haha..

APRIL


I april firade jag påsk hemma hos min mormor och morfar tillsammans med min familj och min morbror och hans familj. När jag ser bilderna därifrån känner jag att jag verkligen kommer sakna att fira påsk hos min mormor och morfar... Det blir såklart en upplevelse att fira påsk här, men kommer ändå sakna en svensk påsk. Jag gjorde också denna lavendelnageldesign som jag fortfarande tycker är jättefin! Sist men absolut inte minst avslöjade jag att jag ska bli au pair.

MAJ


I maj skrev jag endast fyra inlägg på bloggen. Ett av dessa var information och tankar kring hälsoundersökningen jag var tvungen att gå på för att bli en godkänd au pair och ett annat inlägg var en recension på ett serum från Filorga. Sista bilden är från min studentbal som var i maj, men som jag inte skrev något inlägg om...

JUNI


I juni skrev jag bara tre(!) inlägg men det berodde bland annat på att jag jobbade heltid och hade fullt upp med alla förberedelser inför mitt år som au pair. Men den 7 juni tog jag äntligen studenten vilket var en av de bästa dagarna i mitt liv! Och i juni åkte jag också upp till Stockholm på visumintervju och blev godkänd (obviously eftersom jag är här nu haha).

JULI


Juli var min sista månad i Sverige och de sista förberedelserna skulle fixas. Jag skrev ett inlägg om min matchningsprocess, visade mitt departure package från Cultural Care och tipsade om reseförpackningar inför resan. Jag laddade även upp en musikvideo till min låt "All Done". Sist men inte minst hade jag ett Goodbye Party med mina fina vänner <3

AUGUSTI


I augusti började äventyret! Jag lämnade Sverige och åkte till New York/Long Island på Training School (läs vad vi gjorde varje dag i början av augusti-kategorin). Jag skrev om första mötet med min värdfamilj, och även första veckan med min värdfamilj. Jag skrev vad vi gjorde varje dag i vecka 2. Jag, barnen och min värdmamma åkte också till stranden två fredagar i rad och vi hade en "girl's day" på mallet där jag för första gången fick gelnagellack. Min första månad var jättebra och intensiv.

SEPTEMBER


I september åkte vi till New Hampshire till några i min värdmammas släkt. Jag testade också på tubing som var jättekul och mycket mindre läskigt än jag trodde. Jag besökte Boston för första gången och åkte på en party cruise på kvällen. Jag laddade även upp mina vloggar från training school och min blogg dök upp på Cultural Cares hemsida!

OKTOBER


I oktober visade jag äntligen hur mina naglar sett ut när jag åkte från Sverige, jag visade bilder från Topsfield Fair, jag visade vad jag gett min värdfamilj när jag kom hit och jag målade Halloween naglar. I ett inlägg skrev jag om en vanlig jobbdag som au pair (för mig!). I slutet av oktober kom även min familj och mormor och morfar på besök!! <3

NOVEMBER


I november åkte min familj och mormor och morfar hem igen vilket var väldigt tungt. Men jag gjorde också en au pair room tour, klippte av en bit av håret och åkte på helgkurs på Silver Bay. Vi firade också Halloween och jag visade er Halloween dekorationer och våra Halloween kostymer. Vi firade dessutom Thanksgiving och jag firade första advent genom att laga egen risgrynsgröt. Herregud så mycket som hände i November nu när jag kollar tillbaka.

DECEMBER


I december fick ni varje dag fram till jul följa med på min julkalender. Sedan hade jag och Clara svenskt julmys, jag gick Lucia i Boston med Josefin och laddade upp min vlogg från Silver Bay. Dessutom åkte jag roller blades, vi var på semester i Las Vegas och jag fyllde 19 år! Vi firade dessutom jul, men bilder från julen kommer inte komma upp förrän 2017 :)

Hoppas ni tyckte det var roligt att kolla tillbaka på året tillsammans med mig. Gott nytt år!

Kommentarer

Populära inlägg