Julafton 2016

Den 24 december hade vi julfirande här hemma tillsammans med min värdmammas sida av släkten. Jag har tidigare skrivit om när vi firade jul med min värdpappas sida av släkten. På fredagen dagen innan förberedde framförallt min värdmamma och jag genom att fixa dippar, kaka, grönsaksfat osv. Här nedan ser ni några bilder från julafton.

Jag tyckte detta fatet blev så himla fint och "festive" som gästerna sa. Ska definitivt komma ihåg denna idén! Tack till Pinterest för idén ;)

Det fanns massa appetizers av olika slag som vi startade med. Till huvudrätt hade vi skinka, kalkon, fisk, potatispiroger (vet inte om det heter så på svenska men det förklarar typ vad det var), stuffing och massa tillbehör. Även om det var väldigt gott måste jag ändå säga att jag saknade den svenska julmaten. Det kändes liksom inte riktigt som jul som jag är van vid pga att det var så annorlunda. Dock är det ju intressant att uppleva hur jul firas i USA.

Till dessert fanns det apple pie, pumpkin pie, brownies, cupcakes osv och jag hade bakat schackrutor som blev jättesmå haha. Men det var ändå bra för då kan man äta fler och man kan ta dem i en tugga :) Jättegoda!

På kvällen satte vi fram cookies and milk till tomten och morötter till renarna. Flickan ville ge tomten några drömmar och schackrutor. Hoppas att tomten gillade dem :)

Jag tänkte skriva ett annat inlägg om hur jag tyckte det var att fira jul hemifrån, så håll utkik efter det om ni är nyfikna.

Kommentarer

Populära inlägg