LCC-möte och tysk maträtt

Idag hade jag LCC-möte där vi skulle träffas för att åka skidskor. Min LCC hade skrivit noon-1.30 i sin information men det var väldigt många som trodde att det började 1.30 och därmed kom sent eller inte alls. De två tjejerna som var där ville inte åka och jag kände att det var okej att hoppa det för jag ville inte åka själv. När det började droppa in fler au pairer var det bara öppet i typ 45 minuter till så då kändes det inte lönt att hyra skidskor. Så istället åkte jag och en tysk au pair hem till henne där även hennes tyska kompis (som också är au pair) kom. Vi drack varm choklad (för att värma upp oss) och lagade en tysk maträtt. Det var tortellini med någon slags gräddsås som man sen hällde i en skål, hällde över ost och in i ugnen. Det var väldigt gott! Kul att lära sig om andra länders traditioner :) Till efterrätt åt vi glass vilket var supergott!! Jag har inte ätit glass på jättelänge eftersom vi inte har glass här hemma, men älskar det verkligen så det var såå gott! Efter att vi ätit pratade vi och spelade "Heads Up" som är en app på mobilen som är typ en blandning av charader och "med andra ord". Det var en väldit mysig och trevlig dag!

Kommentarer

Populära inlägg