Reseguide - Las Vegas, NV

I mitten av December 2016 var jag i Las Vegas tillsammans med min värdfamilj. Där besökte vi ett antal ställen som jag sammanställt i denna reseguide. De flesta ställen ligger på The Strip som Las Vegas huvudgata kallas.

1. Red Rock Canyon


En fantastisk nationalpark där man kan tillbringa en hel dag! Se fler bilder i mitt tidigare inlägg.

2. "Welcome to fabulous Las Vegas" skylten


Denna skylt har blivit väldigt populär så det kan vara coolt att se den i verkligheten. Tyvärr fick inte vi möjlighet att gå/köra dit för att ta ett kort med skylten, men jag lyckades fånga skylten själv på bild iallafall. 


3. Bellagio Hotel


Hotellet Bellagio har flera gånger dagligen en vacker fontänshow till musik att se framför hotellet. I deras lobby är taket prytt med vackra glasblommor i olika färger. 

4. Cearsars Palace


Cearsars Palace är ett väldigt känt hotell med fina fontäner framför byggnaderna. I lobbyn hittar man också statyer och dekorationer.

5. Excalibur


Ett hotell som liknar ett sagoslott. Coolt att se men det fanns inget speciellt inne i hotellet/lobbyn.

6. Luxor


På ena änden av The Strip hittar man detta egyptiska konstverk. Pyramiden har en lampa på toppen som lyser upp i himlen när det är mörkt.

7. The Mirage


Inne i detta hotells lobby (och även utanför) hittar man en regnskog. Väldigt fina växter och vattenfall och det känns verkligen inte som att man fortfarande befinner sig i Las Vegas.


8. Treasure Island


Utanför hotellet Treasure Island kan man se två stora skepp. De har för några år sedan haft en strid mellan skeppen, men den striden finns inte kvar längre.


9. The Venetian


När man går genom detta hotell möts man helt plötsligt av kanaler där båtar seglar runt. Taket är målat som himlen. Väldigt vackert, men såklart fake.

10. M&M Store


Gillar ni M&Ms så borde ni besöka den flera våningar stora butiken på The Strip. Även om man inte vill handla något kan man se en gratis kortfilm om M&Ms eller ta foto med en M&M.

11. New York New York


Tro det eller ej så finns det faktiskt ett litet mini New York på The Strip. Där hittar man bland annat frihetsgudinnan och Brooklyn Bridge samt flera höghus.

12. Paris


Du kan även se en mindre version av Eiffeltornet på The Strip. Detta lyses också upp på kvällen (se första bilden i detta inlägg).

Jag tycker det var jättecoolt att ha besökt Las Vegas och gillar verkligen att det finns så mycket att se. Det är coolt att man kan se allt från Frihetsgudinnan till en pyramid på The Strip. Dock går det enligt mig ganska snabbt att se alla hotell osv, så några dagar räcker för att hinna se det. Om man däremot vill åka till Grand Canyon eller Red Rock Canyon till exempel, går det några fler dagar. Jag känner inte att jag behöver åka tillbaka till Las Vegas för nu har jag sett det, men man vet aldrig.

Kommentarer

Populära inlägg