6 månader

Idag var det 6 månader sedan jag lämnade Sverige. 184 dagar har jag alltså varit utomlands. Det känns verkligen galet. Som jag skrivit vid tidigare tillfällen känns det både som att det gått snabbt och långsamt. Det känns liksom konstigt att jag har varit här i hela 6 månader, men samtidigt känns det nu så naturligt att vara här. Det känns som att det var hur längesedan som helst sedan jag var i Sverige. Vilket det ju på sätt och vis är, beroende på hur man definierar 6 månader...

Jag har hunnit uppleva en hel del och ser fram emot våren och sommaren då jag har en del resor inplanerade. Det ska bli så kul att få se mer av USA!

Under dessa 184 dagar har jag verkligen kommit nära min värdfamilj och jag vet i princip allt om barnen. Jag upptäcker signalerna när de är trötta, när de behöver ett snack/mellanmål, jag vet flickans schema i skolan, jag vet i vilken box de olika leksakerna ligger i och jag vet var jag hittar olika saker runt i huset. Detta är verkligen ett andra hem för mig och en andra familj.

Nu måste jag också på allvar börja fundera på förlängning. Om jag vill förlänga eller åka hem. Och om jag förlänger måste jag bestämma om jag ska förlänga i samma familj eller flytta. Många tankar och stora beslut. Jag har en del funderingar angående detta då jag redan tänkt på det ett tag, men väljer att hålla de för mig själv och mina närmaste tills jag har ett slutgiltigt beslut.

Kommentarer

Populära inlägg