DIY - Alla Hjärtans Dag dekorationer

Som jag nämnde i mitt inlägg tidigare under dagen pysslade jag, med lite hjälp från flickan, ihop några Alla Hjärtans Dag-dekorationer som jag ska sätta upp inför middagen ikväll.

 Jag hittade en enkel tutorial på hur man gör pappersroser på Pinterest och testade. Rullade först åt fel håll och konstaterade att det var en fail, men när jag testade igen blev det faktiskt väldigt fint tycker jag! Rita bara ut en cirkel på ett rosa papper och klipp sedan lite vågigt in mot mitten i en spiral. Sen börjar man snurra ihop pappret från utkanten på cirkeln och limmar slutet. Hyfsat enkelt när man gjort ett par stycken.

 Sen klippte jag även ut två remsor av rosa papper och vek på mitten. Sedan tog jag lite lim på toppen av den ena sidan och satte fast ett snöre innan jag vek ihop de två sidorna inåt till ett hjärta. En väldigt enkel och snabb dekoration!

Kommentarer

Populära inlägg