New England Aquarium

Igår var jag ledig eftersom min värdmamma behövde åka in till Boston för att fixa ett pass till flickan. De planerade också att gå på New England Aquarium efter och frågade om jag ville följa med vilket jag gärna gjorde.

Själva byggnaden är uppbyggd så att det är en stor vattentank med fiskar och sköldpaddor som är mitten och sen går man runt den i en spiral och kollar på andra saker som finns på ytterväggarna.

Vårt första stopp var att klappa stingrockor. Jag har gjort det på en semester med min familj, men det var flera år sedan nu. Dem var jättehala vilket var en väldigt konstig känsla haha. Jag bara nuddade den och sen drog jag upp handen av ren reflex för att sen göra ett nytt försök med samma resultat.

Vi fick också klappa sjöstjärnor och känna på scallops, som tydligen kan ha upp till 100 ögon i den lilla sprickan mellan de två snäckhalvorna.

Här är några bilder på den stora vattentanken i mitten. Kolla så stor sköldpadda!

Detta är macaroni penguins! Roligt namn haha. Jag tyckte de var väldigt söta med deras små gula detaljer (vet inte vad man ska kalla dem annars). Pojken gillar verkligen pingviner så här stannade vi ett tag.

Vi gick också ut i kylan för att kolla lite på sälarna. Denna bilden tycker jag är så rolig för sälen om ni ser i ovankant i bild är påväg ner för en ramp. Det var väldigt roligt att se när han kröp dit och sedan åkte ner för rampen. Typ istället för att ta trappan haha. Det var jättekul på plats ;)

Sista bilden får bli på en fisk :) Det var en väldigt trevlig dag och väldigt intressant på New England Aquarium!

Kommentarer

Populära inlägg