Snöstormen Niko

I torsdags hade vi en stor snöstorm här i New England som kallades Niko. Då såg man inte många meter fram.

Fotade denna bild genom mitt fönster som har insektsnät så därför den är lite rutig. Det snöade verkligen hela dagen! Det var logiskt nog en snow day i skolan vilket betydde att jag hade båda barnen hemma. Min värdmamma jobbade hemifrån och efter lunch kom min värdpappa hem och jag blev då ledig resten av dagen vilket var väldigt skönt. Jag passade på att skypea med mormor och morfar och min familj. Nu när pojken inte går i skolan längre och jag jobbar fulla dagar så har jag inte någon tid att skypea under veckan.

På fredagen var stormen över och vi hade fullt med snö på marken som ni ser på första bilden. Det var jättefint väder så jag passade på att gå ett varv i kvarteret, men sen var det jättekallt. Då gick jag in och gjorde risgrynsgröt istället :) Och på morgonen hade jag bakat scones. Verkligen mysigt med lediga dagar då man hinner med sånt.


Kommentarer

Populära inlägg