Benjamin Franklin Bridge & Race St. Pier

I söndags i Philadelphia gick vi runt ännu mer och gick bland annat till Race St. Pier där man hade utsikt över Benjamin Franklin Bridge. En rolig händelse jag vill dela med mig av var att vi, innan vi bestämde oss för att gå dit, skulle fråga på visitor center om man kunde gå ut på bron (för vi ville se skyline nämligen). Jag mindes inte vad bron hette så jag frågade bara om man kunde gå ut på "the blue bridge" och hon bakom disken kollade frågande på mig tills hon som stod bredvid halvviskade "Benjamin Franklin Bridge" till kvinna nummer 1. Då gick det upp för henne vad vi pratade om haha. Det finns liksom bara en blå bro i Philadelphia (vad jag vet iallafall) så jag tyckte det var lite konstigt att hon inte förstod. Hursomhelst sa hon att man kunde gå ut på den, så vi promenerade dit för att där mötas av stängda grindar. Vi fattade inte alls anledningen eftersom vi var där inom öppettiderna som stod där och det enda som stod var att den stängdes om det var olämpligt väder vilket det verkligen inte var den dagen... Men hursomhelst fanns det inget att göra åt saken så vi gick till Race St. Pier istället för att få en fin utsikt över bron och se lite av skyline. Det var verkligen jättefint där så jag kan verkligen rekommendera den piren!

Kommentarer

Populära inlägg