Fruktsmoothie med äpple & banan

I veckan gjorde jag och mina värdbarn en fruktsmoothie, eller helt enkelt en mix av äpple och banan. Jag gör en liknande smoothie lite då och då för både barnen och jag tycker det är väldigt gott, plus att det är ett väldigt enkelt sätt att få barnen att äta mer frukt! Konsistensen blir lite tjockare än en vanlig smoothie och lite mer som en yoghurt eller kräm, så vi åt den med sked. Flickan tyckte att jag skulle fota steg för steg så då blev det så :) Här kommer bilder på hur vi gjorde smoothien. Hoppas ni gillar!

Vi började med att hacka upp äpplet och bananerna i mindre bitar för att göra arbetet enklare för blendern.


Vi lade sedan i frukterna i behållaren och hällde i några droppar citronsaft.


Sedan var det bara att sätta på locket och mixa. Sedan är det klart!

Kommentarer

Populära inlägg