Reseguide - Philadelphia, PA

I mitten av mars var jag i Philadelphia, Pennsylvania på en helgresa. Philadelphia är en väldigt fin storstad med mycket historia och sevärdheter som jag tror många glömmer bort. Fortsätt läsa min reseguide för att se vad som finns att göra i Philadelphia!

1. Liberty Bell



Många har nog hört talas om Liberty Bell som är en gammal klocka som symboliserar frihet. Denna finns i Philadelphia och det är gratis att gå in och se den.

2. Independence Hall



En väldigt känd byggnad i Philadelphia är Independence Hall, eftersom det var här som "Declaration of Independence" skrevs. Originaldokumentet finns i byggnaden att se. Även Independence Hall är gratis att besöka men man måste hämta ut en biljett.

3. AMOR-skylt



Många känner nog till att det finns en LOVE-skylt i Philadelphia som är populär att fota med, men den var tyvärr på renovering när jag var där. Då hittade vi istället AMOR-skylten som också var fin!

4. XOXO-skylt



Det finns också en XOXO-skylt i samma samma röda färg som AMOR-skylten. Den kan man också passa på att ta en bild med :)

5. Rocky Steps



De kända "Rocky Steps" finns i Philadelphia. Vi sprang upp för alla trappsteg precis som Rocky.


6. Benjamin Franklin Bridge



På östra sidan av Philadelphia finns Race St. Pier där man har utsikt över den blå bron Benjamin Franklin Bridge. Ett lugnt och mysigt ställe!

7. Philadelphia City Hall



City Hall är en extremt stor byggnad som är väldigt fin och pampig. Man får också en fin vy av City Hall från flera olika håll, ni ser ett exempel på första bilden i detta inlägg där City Hall ligger i slutet på vägen.

Tips! Jag kan verkligen rekommendera er att testa en Philly Cheesesteak i Philadelphia. Jättegott!

Sammanfattning
Philadelphia är en stad jag verkligen tyckte om och det finns massa saker att se. Det finns framförallt historiska saker att kolla in, men även en hel del annat för den som inte är så intresserad av historia.

Kolla gärna på min video från Philadelphia.

Kommentarer

Populära inlägg