Roadtrip på Cape Cod

När jag och Hannah åkte till Provincetown i helgen passade vi på att göra en roadtrip på vägen ut dit. Här listar jag våra stopp med lite information om du är sugen på att göra en liknande road trip :)

1. OLD JAIL


Plats: Barnstable, MA

Vårt första stopp var The Old Jail som ligger i Barnstable. Detta hus är det äldsta fängelset byggt i trä (oldest wooden jail) i USA. Det byggdes år 1690 men såg väldigt fräscht ut tyckte jag. Det finns ett museum bredvid, men vi valde att bara kolla utanpå huset.

2. GJK VIEWPOINT


Plats: Yarmouth Port, MA

Andra stoppet var GJK Viewpoint där vi först satt och åt lunch och sedan gick ut på bron. Det var väldigt coolt med gräset som växte mitt i vattnet. En väldigt fin plats som definitivt är värt ett besök om du är i närheten!

3. CHATHAM LIGHTHOUSE

Plats: Chatham, MA

Nästa stopp på vår roadtrip var Chatham Lighthouse som, logiskt nog, ligger i Chatham. Det finns totalt 15 fyrer på Cape Cod och detta är då ett av dem. Det var kul att se och ett stort plus var att det mitt emot fyren fanns en utkiksplats över havet och stranden som var väldigt fin. Det fanns också massa fina hus att kolla på i området.

4. WELLFLEET TOWN PIER

Plats: Wellfleet, MA

Detta stoppet var lite av en chansning. Vi ville gärna ha ett stopp mellan Chatham Lighthouse och Provinctown och då hittade vi denna piren ungefär mitt emellan. Det finns ju väldigt många pirer på Cape Cod men denna var väldigt mysig och fin! Det fanns en trottoar som gick längs utkanten på piren där vi gick, vilket var både fint och mysigt.

5. PROVINCETOWN INN

Plats: Provincetown, MA

Sista stoppet på vår roadtrip var såklart hotellet. Vi bodde på Provincetown Inn som ligger precis på stranden. Det var faktiskt över förväntan! Jättebra läge, jättegod frukost och fina rum. Tummen upp!


Har du varit på Cape Cod någon gång? Kanske till och med i Provincetown? Eller har du varit på roadtrip någon annanstans?

Kommentarer

Populära inlägg